Mobiel internet in Nederland zonder abonnement: wat is de beste deal?
Thread poster: Wolfgang Jörissen
Wolfgang Jörissen
Wolfgang Jörissen  Identity Verified
Belize
Dutch to German
+ ...
Jan 17, 2008

Hallo allemaal!

Ik kom eens in de zoveel tijd naar Nederland en zou dan het liefst - net als hier - willen beschikken over een mobiele internetverbinding voor mijn palmtopje of eventueel mijn laptop, en liefst natuurlijk betaalbaar ook.

Nu weet ik wel dat ik met mijn Pools abonnement in Nederland ook gebruik kan maken van T-Mobile hotspots maar bijv. op de camping is dat geen optie. Roaming op het mobiele netwerk zal wel onbetaalbaar zijn en een Nederlands abonnement w
... See more
Hallo allemaal!

Ik kom eens in de zoveel tijd naar Nederland en zou dan het liefst - net als hier - willen beschikken over een mobiele internetverbinding voor mijn palmtopje of eventueel mijn laptop, en liefst natuurlijk betaalbaar ook.

Nu weet ik wel dat ik met mijn Pools abonnement in Nederland ook gebruik kan maken van T-Mobile hotspots maar bijv. op de camping is dat geen optie. Roaming op het mobiele netwerk zal wel onbetaalbaar zijn en een Nederlands abonnement wil ik liever niet, daarvoor kom ik er te weinig. Ik stel verder geen grote eisen aan de snelheid, GPRS of EDGE voldoet in dit geval aan mijn eisen. UMTS zou natuurlijk mooi zijn.

In Duitsland gebruik ik Simyo voor een prijs van 0,24 EUR per MB, zonder dat ik ergens aan vastzit. In Nederland hoorde ik de laatste keer prijzen van maar liefst tig keer zo hoog. Is dit nog steeds zo of is daar inmiddels verandering ingekomen?

Wie weet raad?

Groetjes,
Wolfgang
Collapse


 
Margreet Logmans (X)
Margreet Logmans (X)  Identity Verified
Netherlands
Local time: 00:19
English to Dutch
+ ...
Vreselijk duur Jan 17, 2008

Hallo Wolfgang,

ik heb in november eens geïnformeerd, en volgens mij is het nog steeds vreselijk duur. Voor zover ik weet, biedt Simyo in Nederland alleen telefonie, geen internet of e-mail. KPN wilde in november geen mobiele e-mailservice leveren zonder abonnement of koppelverkoop met een toestel, en internet kon ook alleen als je hu
... See more
Hallo Wolfgang,

ik heb in november eens geïnformeerd, en volgens mij is het nog steeds vreselijk duur. Voor zover ik weet, biedt Simyo in Nederland alleen telefonie, geen internet of e-mail. KPN wilde in november geen mobiele e-mailservice leveren zonder abonnement of koppelverkoop met een toestel, en internet kon ook alleen als je hun apparatuur erbij kocht.
www.simyo.nl
www.kpn.nl (zakelijk)

Mocht je iets betaalbaars tegenkomen, dan houd ik me aanbevolen....
Collapse


 
NMR (X)
NMR (X)
France
Local time: 00:19
French to Dutch
+ ...
Ik ben ook geïnteresseerd Jan 17, 2008

Als er een oplossing is weet ik dat ook graag. Ik heb nog niets anders gevonden dan inbellen via een vaste lijn, totdat ik mijn moeder zover kon krijgen dat ze een ADSL-lijn liet aanleggen. (tot mijn grote verbazing moest er een man van KPN komen die de aansluiting met een schroevendraaier moest komen aanpassen! en dat moest ze nog betalen ook!). Tussen twee haakjes, veel campings en hotels beschikken een ADSL-aansluiting voor hun gasten.

Ook digitale tv in Nederland liep de afgelop
... See more
Als er een oplossing is weet ik dat ook graag. Ik heb nog niets anders gevonden dan inbellen via een vaste lijn, totdat ik mijn moeder zover kon krijgen dat ze een ADSL-lijn liet aanleggen. (tot mijn grote verbazing moest er een man van KPN komen die de aansluiting met een schroevendraaier moest komen aanpassen! en dat moest ze nog betalen ook!). Tussen twee haakjes, veel campings en hotels beschikken een ADSL-aansluiting voor hun gasten.

Ook digitale tv in Nederland liep de afgelopen vakantie op een teleurstelling uit. Ik heb een USB-stekker waar ik hier 14 kanalen mee in mijn laptop krijg, in Nederland maar vier (Ned 1, 2 en 3 en TV West), de rest was allemaal gecodeerd. Loopt Nederland hier achter of wil men eerst een hoop decoders verkopen? Mijn kinderen krijgen er hier zelfs zo'n twintigtal met zo'n apparaatje waarmee ze in de auto een film kunnen bekijken en die een ingebouwde digitale tv-ontvanger heeft. Dit is dus een tip voor vakantiegangers.
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Mobiel internet in Nederland zonder abonnement: wat is de beste deal?






Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »