Pages in topic:   < [1 2]
Internet buitenshuis
Thread poster: Robert Rietvelt
Steven Segaert
Steven Segaert
Estonia
Local time: 18:55
Member (2012)
English to Dutch
+ ...
Meten is weten Apr 12, 2013

Je kan ook gewoon eens een dataverkeer-meter op je computer zetten en die gewoon normaal gebruiken. Dan weet je meteen hoeveel je echt "verbruikt".

Misschien heeft jouw internetboer die wel op z'n website, of houdt die jouw verkeer gewoon bij (mail de helpdesk eens).


 
Oliver Pekelharing
Oliver Pekelharing  Identity Verified
Netherlands
Local time: 17:55
Dutch to English
data limiet Apr 12, 2013

Ik zou toch kijken naar wat je kunt met wat je hebt. Je hebt dus een smartphone, wat is je datalimiet daarmee? Een standaard zakelijk pakket heeft volgens mij al gauw genoeg voor het dagelijkse werk, tenminste als het alleen om weekenden en vakantieperioden gaat. Als hij leeg-getrokken wordt als je het gebruikt als modem dan kan je het toch gewoon in de oplader laten zitten?

Olly


 
Angelique Blommaert
Angelique Blommaert  Identity Verified
Netherlands
Local time: 17:55
Member (2012)
German to Dutch
+ ...
De andere bezitters Apr 12, 2013

Robert Rietvelt wrote:

Ik heb daar nog geen Wifi-netwerk kunnen ontdekken.


Ik ben er vanuit gegaan dat je dat huisje met één of meerdere andere(n) bezit, zoals je zelf aangaf. Maar meeliften op andermans wifi wordt lastig zonder signaal.

Wij hebben zelf een T-Mobile dongel en afgelopen zomer is die mee naar de camping gegaan. Er zat 1GB tegoed bij, maar dat was na drie dagen al op. (spelletje online)
Ik vond de kwaliteit wat povertjes.

Voor het vertalen denk ik dat je daar wel een hele maand mee vooruit kunt, mits je geen grote bestanden moet downloaden. Daarvoor zou je kunnen uitwijken naar een stad in de buurt, genoeg gratis Wifi tegenwoordig!


 
Robert Rietvelt
Robert Rietvelt  Identity Verified
Local time: 17:55
Member (2006)
Spanish to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Update May 26, 2013

Het is alweer een tijdje geleden, maar ik wil even een update geven, mochten er nog anderen zijn die zich in dezelfde situatie bevinden.

Ik heb uiteindelijk na veel wikken en wegen een dongel gekocht (prepaid) van T-mobile. Mijn ervaring is niet echt om over naar huis te schrijven, en wel om 2 redenen.

1) Mijn "huisje" bevindt zich midden op de Veluwe tussen Ermelo en Garderen. Niet de beste plek voor wireless internetcontact, maar volgens de website van T-Mobile wel m
... See more
Het is alweer een tijdje geleden, maar ik wil even een update geven, mochten er nog anderen zijn die zich in dezelfde situatie bevinden.

Ik heb uiteindelijk na veel wikken en wegen een dongel gekocht (prepaid) van T-mobile. Mijn ervaring is niet echt om over naar huis te schrijven, en wel om 2 redenen.

1) Mijn "huisje" bevindt zich midden op de Veluwe tussen Ermelo en Garderen. Niet de beste plek voor wireless internetcontact, maar volgens de website van T-Mobile wel mogelijk. Ervaring is alleen met mooi weer en als er geen vogels over vliegen. Als ik al contact heb, dan duurt het tussen een halve tot een hele minuut (in het beste geval) voordat ik bijv. een link op Google kan openen. Voor het af en toe iets opzoeken, valt daar nog wel mee te leven (hum, hum), maar ik heb ook opdrachtgevers die op hun eigen online systeem werken, dat is in dit geval dus totaal uitgesloten.
G-mail is alleen te openen in de HTLM-versie.

2) T-Mobile komt zijn beloften niet na. Als je na aankoop van een dongel opwaardeert voor 15 euro, krijg je 1 gig voor 3 maanden (volgens de website). Na diverse mailtjes en vragen op hun forum, zit ik wat dat betreft na een maand nog steeds met lege handen.

Tot mijn domme verbazing kreeg ik wel opeens contact met een WiFi-netwerk van het naburige park, maar dan moet de wind wel uit de goede richting waaien. Kortom, ook geen alternatief.

Ik heb het ook nog eens geprobeerd om mijn Smartphone als ontvanger te gebruiken, kost klauwenvol MB's en slurpt mijn telefoontje leeg.

Kortom, terug bij af.

Vandaar dat mijn plan nu is om een vaste KPN-lijn aan te vragen, zodat ik mijn eigen WiFi-omgeving kan creëren.

Ik zal jullie op de hoogte houden, maar mocht iemand nog een lumineus idee hebben, gaarne.





[Edited at 2013-05-26 21:28 GMT]
Collapse


 
freekfluweel
freekfluweel
Netherlands
Local time: 17:55
Dutch to German
+ ...
Bliep €0,50/dag Jun 13, 2013

Je kan gewoon een willekeurige dongel aanschaffen en dan de software aanpassen aan je provider.

Bij Bliep* kun je voor een halve euro per dag ONBEPERKT internetten. Dat is allemaal prepaid. Als je een dag niet wilt internetten, betaal je zelfs niet die €0,50.

https://www.bliep.nl/#/home

Volgens mij kan je bij de Kijkshop een dongel kopen van T-Mobile, dat is hetzelfde
... See more
Je kan gewoon een willekeurige dongel aanschaffen en dan de software aanpassen aan je provider.

Bij Bliep* kun je voor een halve euro per dag ONBEPERKT internetten. Dat is allemaal prepaid. Als je een dag niet wilt internetten, betaal je zelfs niet die €0,50.

https://www.bliep.nl/#/home

Volgens mij kan je bij de Kijkshop een dongel kopen van T-Mobile, dat is hetzelfde netwerk waar Bliep* gebruik van maakt! Anders koop je voor €15,- een Hi-dongel en verander je de software:

http://www.kijkshop.nl/product/132169/hi-prepaid-internetstick-872156/

De site waar al die codes van providers staan, is even uit de lucht. Zodra die er weer is, stuur ik je de software-adressen.

groet, freekfluweel.
Collapse


 
freekfluweel
freekfluweel
Netherlands
Local time: 17:55
Dutch to German
+ ...
de ene WiFi-kaart is de andere niet. Jun 13, 2013

---Mijn eerste bijdrage was nog niet goedgekeurd voordat jij al een update had gegeven---

Neen, als het signaal van T-Mobile daar zo slecht is, heb je niks aan een dongel.

MAAR, je schrijft dat er wel een WiFi-signaal van een nabijgelegen park is. Dan is er hoop!

De antennes van mobieltjes en wifi-kaarten voor pc's zijn zeer treurig. Je moet gewoon zorgen dat je dat wifi-signaal binnenkrijgt. Koop een oude PC, zeg een pentium III (die koop je op Marktplaats
... See more
---Mijn eerste bijdrage was nog niet goedgekeurd voordat jij al een update had gegeven---

Neen, als het signaal van T-Mobile daar zo slecht is, heb je niks aan een dongel.

MAAR, je schrijft dat er wel een WiFi-signaal van een nabijgelegen park is. Dan is er hoop!

De antennes van mobieltjes en wifi-kaarten voor pc's zijn zeer treurig. Je moet gewoon zorgen dat je dat wifi-signaal binnenkrijgt. Koop een oude PC, zeg een pentium III (die koop je op Marktplaats al voor €5,-) draai daar XP op en sta toe dat die PC het internet mag delen met andere PC's/laptops. Investeer in een GOEDE WiFi-grabber, het merk EnGenius is verreweg het beste. Als ik mijn EnGenius naast een huis-tuin-en-keuken wifi-kaart zet, ziet de EnGenius tot 3x toe meer netwerken.

http://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/netwerkkaarten-routers-en-switches/m685721243-wirless-lan-long-range-usb-eub-362ext.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

(zou deze meteen kopen, heb deze zelf ook, maar betaalde toen €30,- tweedehands!)

Koop een goede antenne (deze heb ik zelf ook):

http://dx.com/p/2-4ghz-15-18dbi-directional-high-gain-13-unit-antenna-for-wifi-wireless-network-n-female-25292

(levertijd 2- 3 weken)

Koop een Access Point (AP) en knoop die aan die Pentium III. Die PC wordt nu als het ware een WiFi-hub.

Met een beetje geluk zit er nog een WEP-beveiligd signaal in de lucht en die kan je met Backtrack in een half uurtje zo kraken. WPA-netwerken zijn niet te doen, maar je kan wel iets regelen met de eigenaar van dat netwerk.

Als je maar een paar weken/jaar daar zit, is het onzin om maandelijks een abo te gaan betalen.

Als je meer info wilt, moet je maar even een PB sturen.

Sterkte!

freekfluweel.
Collapse


 
Robert Rietvelt
Robert Rietvelt  Identity Verified
Local time: 17:55
Member (2006)
Spanish to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Slechts WIFI als de wind goed staat... Jun 14, 2013

en er mogen ook geen vogels overvliegen, dan is het ook weer gelijk mis.

Bedankt voor je uitleg. Ik heb ook al zitten te kijken naar een apparaat dat het WIFI-signaal versterkt, maar dan moet er wel een signaal zijn! Het probleem is nl. dat ik het WIFI-signaal van het naburige park vaker NIET dan wel ontvang, vandaar mijn cynische begin.

Ik denk er nog steeds over om een vaste KPN-lijn aan te laten leggen
... See more
en er mogen ook geen vogels overvliegen, dan is het ook weer gelijk mis.

Bedankt voor je uitleg. Ik heb ook al zitten te kijken naar een apparaat dat het WIFI-signaal versterkt, maar dan moet er wel een signaal zijn! Het probleem is nl. dat ik het WIFI-signaal van het naburige park vaker NIET dan wel ontvang, vandaar mijn cynische begin.

Ik denk er nog steeds over om een vaste KPN-lijn aan te laten leggen en mijn eigen WIFI-omgeving te creëren. Het aanleggen van de lijn is gratis en een jaarabonnement kost tussen de 350 en 400 euro. Dat is met 1 opdracht alweer terug te verdienen. Ik ben nu al meer geld misgelopen tijdens alle weekends dat ik niet in mijn huisje kon werken.

Zekerheid boven alles!
Collapse


 
freekfluweel
freekfluweel
Netherlands
Local time: 17:55
Dutch to German
+ ...
Wie het breed heeft... Jun 14, 2013

Ja, Robert, een vaste lijn is het zekerst maar dat was aanvankelijk niet je vraag!

Het probleem is dat jij thans met een matige wifi-kaart de buurt aan het monitoren bent. Als je die EnGenius koopt, zul je zien dat er plotsklaps meer netwerken zijn! Ik zou voor dat tientje niet gaan mokken. Mocht het niet werken, neem ik die EnGenius wel weer van je over (altijd handig).

Maar je moet het natuurlijk allemaal zelf weten.

Sterkte!

freekfluweel.


 
Robert Rietvelt
Robert Rietvelt  Identity Verified
Local time: 17:55
Member (2006)
Spanish to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Het laatste hoofdstuk (voor wie het wil lezen) Aug 19, 2013

Ik heb Wi-Fi in mijn huisje, maar voordat het zover was.....

Voor wie het wil lezen, hier mijn relaas (wees gewaarschuwd).

Inleiding

Op 21 juni 2013 vroeg ik voor mijn vakantiehuisje/2e huisje (hierna “huisje” genoemd) op de Veluwe een vaste aansluiting/lijn aan bij de KPN om mijn eigen WIFI-omgeving te creëren. Het aanleggen van de kabel was kosteloos, indien ik een abonnement bij hun zou afsluiten voor de duur van tenminste 1 jaar. Dit werd het “In
... See more
Ik heb Wi-Fi in mijn huisje, maar voordat het zover was.....

Voor wie het wil lezen, hier mijn relaas (wees gewaarschuwd).

Inleiding

Op 21 juni 2013 vroeg ik voor mijn vakantiehuisje/2e huisje (hierna “huisje” genoemd) op de Veluwe een vaste aansluiting/lijn aan bij de KPN om mijn eigen WIFI-omgeving te creëren. Het aanleggen van de kabel was kosteloos, indien ik een abonnement bij hun zou afsluiten voor de duur van tenminste 1 jaar. Dit werd het “Internet Instap“ abonnement. Bij de aanvraag heb ik duidelijk aangegeven dat ik van 22 juni tot 16 juli op vakantie zou zijn. Op mijn verzoek werd daar een aantekening van gemaakt en mij werd verteld dat ik na 16 juli gebeld zou worden.

Bij terugkomst lag er een brief met de mededeling dat de aanvraag was geannuleerd omdat men mij niet had kunnen bereiken. Vreemd, de reden was toch bekend. Na wederom telefonisch contact opgenomen te hebben werd mij verteld dat mijn verzoek nooit was geregistreerd en dat ik de aanvraag het beste opnieuw kon indienen. Aldus geschiedde en de KPN ging voortvarend aan de slag. Ik ontving een bevestigingsbrief op het adres van mijn huisje, compleet met alle gegevens en een afspraak op 8 augustus voor het aanleggen en installeren van mijn verbinding. De router zou ik uiterlijk 3 werkdagen voor de werkzaamheden ontvangen (die ik trouwens ver voor de aangegeven datum ontving). Ondanks het foutje met de eerste aanvraag, “so far, so good”, kan de beste overkomen.

Het werd zelfs nog beter, ik werd praktisch om de dag gebeld door verschillende afdelingen met diverse vragen: of het huisje al een aansluiting had (nee), of er in de buurt van het huisje een kabel liep die was af te tappen (ja), of de eigenaren van het park toestemming gaven voor evt. graafwerkzaamheden (ja) en om een vaste afspraak te maken. Het doortrekken van de kabel (ook wel “las aanleggen” in vakjargon) kon wel 4 uur in beslag nemen, dus moest de afspraak gesplitst worden. De 1e monteur voor het aanleggen van de kabel zou op maandag 5 augustus 8 uur ’s ochtends langskomen, waarna op maandag 12 augustus de boel geïnstalleerd zou worden. Op mijn vraag of dat niet op één dag kon, vanwege mijn werk als zelfstandige (iedere dag niet gewerkt is een dag niets verdiend) luidde het antwoord “Nee”. Waarom niet is mij nog steeds een raadsel.

Toen ging het mis!

Feiten

- 5 augustus, 8 uur, Veluwe: koffie klaar, maar geen monteur.

- 10 uur: gebeld met de klantenservice. Na opgeven van gegevens en lang wachten krijg ik te horen dat het hier een zgn. “dagafspraak” betreft, d.w.z. monteur kan de hele dag langskomen. Ik sta wel gepland en heb mijn vaste telefoonnummer in Amsterdam in systeem laten omzetten in mijn mobiele nummer, zodat ik telefonisch bereikbaar ben.

- 15 uur: Geen monteur te zien, bel voor de tweede keer, als die monteur 4 uur werk heeft en hij er nu nog niet is, komt dat dan wel goed? Meisje aan de telefoon is vriendelijk, doch weet nergens van en verbindt mij door met een “zakendeskundige”. “De monteur komt eraan meneer”, daar kan ik op rekenen en zeker van zijn. Er gloort nog hoop.

- 18.15 uur: geen monteur gezien. Ik bel voor de derde keer. Consternatie bij klantenservice, ze begrijpen er niets van. Ze zullen het uitzoeken en ik zal dezelfde avond nog worden teruggebeld. Voor de tweede keer mijn mobiele nummer in het systeem laten invoeren.
Wie er ook belt, geen KPN.

- 6 augustus, 9 uur, Veluwe: KPN gebeld (4e keer). Waarom is de afspraak gisteren niet nagekomen en waarom ben ik ’s avonds niet teruggebeld, zoals beloofd? Ik sta nu gepland op 6 augustus i.p.v. 5 augustus (heeft iedereen gisteren dan tegen mij gelogen?). Mobiele nummer nog steeds niet ingevoerd, poging drie. Medewerkster kan mijn vragen niet beantwoorden en geeft mij het nummer van de Technische Dienst. Inderdaad een technische dienst, maar dan voor monteurs. Het keuzemenu is nauwelijks te verstaan, laat staan te begrijpen voor een leek, vol met vaktermen. Nummer is alleen voor monteurs en technische diensten, maar ik word vriendelijk te woord gestaan. Het schijnt dat de onderlinge afdelingen langs elkaar werken, de ene kan van de andere niet zien wat ze doen. De 2e afspraak op 12 augustus staat inderdaad gepland, die van de vorige dag (5 augustus) blijkt onvindbaar, er wordt voor mij nagevraagd. Na een half uur wachten krijg ik te horen dat de planning van 5 augustus is omgezet in een spoedopdracht voor 6 augustus en diezelfde ochtend nog zal worden uitgevoerd (KPN tot inzicht gekomen?)

- 14 uur: geen monteur en bel voor de 5e keer met klantenservice. Een vriendelijke medewerker vol begrip voor mijn situatie gaat het uitzoeken. Het nummer van mijn vaste adres in Amsterdam stond nog steeds in het systeem. Na wederom lang in de wacht gestaan te hebben kreeg ik ander een telefoonnummer en zelfs een referentienummer van mijn geval. Als ik het telefoonnummer zou bellen, zou alles worden geregeld. Het nummer schijnt niet te bestaan en met een 0 ervoor verwijst het door naar het nummer van de klantenservice. Van het kastje naar de muur, terug bij af. Verdere belpogingen (nog 2x) met mijn mobiele telefoon mislukken jammerloos omdat het mobiele KPN-netwerk geen verbinding tot stand kan brengen vanaf de Veluwe met de rest van het land (dat kon er ook nog wel bij).
Nodeloos te vermelden dat ook deze dag geen monteur is komen opdagen.

7 augustus, 10 uur, Amsterdam: ik bel nog maar weer eens met de klantenservice (6e keer). Weer een andere medewerker, weer mijn hele verhaal doen, weer alle gegevens opgeven. Ik word correct te woord gestaan, doch mijn planning heeft de status “Geen” bereikt. De medewerker verbindt mij door met de “Technische Dienst” (onder optie 4). Ik vraag al niet eens meer of mijn mobiele nummer is ingevoerd. Ik krijg een knul aan de lijn die er hoorbaar niet veel zin in heeft. Hij lijkt druk in de weer voor mij, althans ik sta vaak in de wacht, maar zijn hulpvaardigheid c.q. kennis laat te wensen over. Dit baseer ik uit opmerkingen/vragen als: “Heeft uw huisje een vaste verbinding?” (nee, daarom bel ik al voor de 6e keer), “U had 5-6 augustus niet hoeven te wachten” (waarom niet? Ik dacht een afspraak te hebben, en ik kom die wel na!), “Heeft uw huisje een telefoonnummer?” (nee, het betreft hier een internetpakket), “Ik begreep u verkeerd, u had het nl. over een telefoonaansluiting” (dat woord nooit in de mond genomen, ik spreek over een vaste aansluiting, zie boven), “Op 12 augustus komt de monteur de verbinding aansluiten.” (Hoe dan beste man, er ligt nog geen lijn!) en als klap op de vuurpijl, na wederom wachten: “De oplossing is heel simpel, u moet via aansluitingen.nl een vaste lijn aanvragen". Als ik dat had gedaan, dan had de lijn er al gelegen. Toen brak mijn klomp, dat heb ik toch via de KPN gedaan? Ik moest er zelfs een abonnement voor afsluiten! Ik heb het sterke gevoel dat mij de schuld van bovenstaande chaos in de schoenen wordt geschoven, dit is mij nooit verteld. Ik ben klant en accepteer dit niet!
Mijn vraag of hij mij een nummer kon geven c.q. kon doorverbinden met iemand die er meer van wist, werd negatief beantwoord. Wat een service!

13.00 uur: aansluitingen.nl gebeld. De medewerker daar was zeer verbaasd dat ik door de KPN naar hen was doorgestuurd, de KPN is in dit geval verantwoordelijk voor de aansluiting, niet zij en ik kreeg verder te horen dat ik niet de eerste was met klachten over dit Koninklijke bedrijf. Ik kan wel een aansluiting via hun aanvragen, en daarna zelfs een andere provider kiezen. Dat had ik eerder moeten weten.

13.30 uur: KPN voor de 7e keer gebeld. Het hele verhaal opnieuw verteld. Deze medewerker zou er werk van maken, want "dit kon niet waar zijn" en mij werd beloofd dat ik op mijn mobiele telefoon terug zou worden gebeld. Waar had ik dat eerder gehoord? (Oh ja, uiteraard nooit teruggebeld).

17.15: Ik vind een 020-nummer in de bevestigingsbrief van de KPN en besluit als laatste wanhoopsdaad deze te bellen. Ik wordt netjes te woord gestaan en na enig research weet de man mij te vertellen dat de monteur wel degelijk op 5 augustus is langs geweest, niet om de las te leggen, maar om een signaal aan te maken in de hoofdverdeler. De andere werkzaamheden staan gepland voor 12 augustus tussen 12 en 18 uur. De afspraken zijn blijkbaar met elkaar verwisseld. Zien is geloven, maar ik heb hoop.

8 augustus, 13.30 uur: Ik word op mijn mobiele telefoon gebeld door een monteur met de mededeling dat hij de lijn gaat testen (welke lijn?). Nadat ik hem heb uitgelegd dat er zover ik weet alleen maar een signaal is aangemaakt en de rest op 12 augustus zal plaatsvinden, annuleert hij de afspraak (zonder lijn kan hij niet testen) en zal na 12 augustus contact met mij opnemen voor een nieuwe afspraak. De naam van de planner (+ telefoonnummer) die hem de opdracht had gegeven, wist hij eerst niet, daarna wel, maar weigerde mij die te geven, evenals de afdeling waar hij werkte. Wel beloofde hij contact op te nemen met de planner en mij hierover terug te bellen. Is dit een nieuwe opmaat voor nog meer ellende?

14.30 uur: Het 020-nummer gebeld en om uitleg gevraagd. Ik werd doorverbonden met de planner die de netwerken van KPN beheert. Er was nog niets gebeurt, dus het verhaal van signaal aanmaken en verwisselde opdrachten klopt ook niet. Morgen 9 augustus rond 12 uur komen ze graven en op maandag 12 augustus installeren, aldus is mij beloofd, afwachten en duimen.

15.30 uur: gebeld met bevestiging van de afspraak. Ik heb weer hoop.

Dus na 2 dagen nutteloos wachten, 4 dagen bellen, 6 a 7 uur aan de telefoon, niet nagekomen afspraken, geschonden beloften, klinkklare leugens, van het kastje naar de muur gestuurd te zijn en een financiële strop vanwege gemiste inkomsten lijkt er eindelijk schot in de zaak te zitten. Wat de klantenservice betreft, kun je net zo goed de bakker of de slager bellen, het resultaat is hetzelfde. Dit is je reinste Kafka.

9 augustus, 11.00 uur, Veluwe: ‘s ochtends arriveren ook daadwerkelijk 3 knullen die in 3 uur een lijn aanleggen. De vloer van mijn huisje is wel voorzien van een extra gat vanwege boren op de verkeerde plaats, maar dat mag de pret niet drukken, er hangt een verbindingskastje, halleluja, nu hopen dat het geheel op 12 augustus tussen 12 en 18 uur ook daadwerkelijk wordt aangesloten.

12 augustus, 13.00 uur, Veluwe: Mannetje langs geweest, alles doet het, hoera! “Eind goed, al goed” zal ik maar zeggen.




[Edited at 2013-08-19 14:20 GMT]
Collapse


 
Ron Willems
Ron Willems  Identity Verified
Netherlands
Local time: 17:55
Member
English to Dutch
Grapje zeker? Sep 27, 2013

freekfluweel wrote:

Met een beetje geluk zit er nog een WEP-beveiligd signaal in de lucht en die kan je met Backtrack in een half uurtje zo kraken.



Dat is vast een grapje. Toch?

Dat je aanraadt om het WiFi-signaal van een onwetende buurman te jatten...


 
Krip
Krip
Netherlands
Blijven spellen Feb 9, 2014

Erg allemaal. Maar in de boosheid schrijf je:

"Er was nog niets gebeurt."

ipv "gebeurd".


 
Robert Rietvelt
Robert Rietvelt  Identity Verified
Local time: 17:55
Member (2006)
Spanish to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Blijven spellen 2 Feb 11, 2014

Bedankt voor je opmerking, je hebt helemaal gelijk, maar na alle frustraties kan er een foutje insluipen, en "by the way": ipv = i.p.v.

Groet Rob

[Edited at 2014-02-11 18:15 GMT]


 
Kitty Brussaard
Kitty Brussaard  Identity Verified
Netherlands
Local time: 17:55
Member (2009)
English to Dutch
+ ...
Gefeliciteerd met de goede afloop Feb 24, 2014

En nu maar heerlijk vertalen en internetten daar op de Veluwe. Geniet ervan!

 
Robert Rietvelt
Robert Rietvelt  Identity Verified
Local time: 17:55
Member (2006)
Spanish to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Dankjewel Feb 25, 2014

Gaan we doen.

Groet,

Rob


 
Pages in topic:   < [1 2]


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Internet buitenshuis






Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »