Pages in topic:   < [1 2]
Nieuwe lijst gemarkeerde woorden, uitdrukkingen en constructies
Thread poster: Kirsten Bodart
Kirsten Bodart
Kirsten Bodart  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 17:51
Dutch to English
+ ...
TOPIC STARTER
oh, da's mooi ;) Oct 20, 2011

Dat laatste was heel mooi, eigenlijk.

Over steken en stoppen. Steken wordt nochtans aangeleerd aan vreemdelingen die Nederlands leren, en niet alleen in Vlaanderen.


 
Els Hoefman
Els Hoefman  Identity Verified
Local time: 17:51
English to Dutch
+ ...
Kleine anecdote tussendoor... Oct 20, 2011

Mijn zoontje van 5 kwam met een woordje voor ons naar huis! Hij leert pas lezen en kent nog maar enkele letters. Hij zei: mama, ons leesboekje is in Nederland gedrukt en in Nederland zeggen ze "peen" tegen "wortel"!

 
Kirsten Bodart
Kirsten Bodart  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 17:51
Dutch to English
+ ...
TOPIC STARTER
Haha, ja, zo gaat dat Oct 20, 2011

Al van in hun kindertijd leren ze gen acht te slaan op rare woordjes, maar hun woordenschat te vergroten...

 
Steven Segaert
Steven Segaert
Estonia
Local time: 18:51
Member (2012)
English to Dutch
+ ...
Mogelijk(s) Jun 2, 2012

Ik kreeg onlangs nog "onder mijn voeten" (een standje) voor het gebruik van "mogelijks". Dat moest dus "mogelijk" zijn.

Als ik goed opgelet heb op school is "u kan" gewoon fout en moet het "u kunt" zijn.


 
Pages in topic:   < [1 2]


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Nieuwe lijst gemarkeerde woorden, uitdrukkingen en constructies






Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »