Starten als vertaler?
Thread poster: C_s
C_s
C_s
Belgium
Local time: 15:07
English to Dutch
+ ...
Feb 10, 2008

Hallo!

Ik ben afgestudeerd als vertaler, maar ben op dit moment nog een andere studie aan het volgen. Om ondertussen wat centjes te verdienen, wil ik via dit forum enkele vertaalopdrachten binnen halen.
Hoe begin ik hieraan? Moet ik een statuut als zelfstandige hebben, ookal ben ik nog officieel student? Is dat dan misschien zelfstandige in bijberoep?

Moet je als zelfstandige in bijberoep niet heel veel belastingen betalen voor hetgeen je eigenlijk maar verdient?
... See more
Hallo!

Ik ben afgestudeerd als vertaler, maar ben op dit moment nog een andere studie aan het volgen. Om ondertussen wat centjes te verdienen, wil ik via dit forum enkele vertaalopdrachten binnen halen.
Hoe begin ik hieraan? Moet ik een statuut als zelfstandige hebben, ookal ben ik nog officieel student? Is dat dan misschien zelfstandige in bijberoep?

Moet je als zelfstandige in bijberoep niet heel veel belastingen betalen voor hetgeen je eigenlijk maar verdient?

Bedankt!!
Collapse


 
Williamson
Williamson  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 14:07
Flemish to English
+ ...
Occasionele prestaties.... Feb 10, 2008

Zelfstandige in bijberoep: da's dus Belgisch? Ooit als gehoord van occasionele prestaties tot 5000 euro. Dan hoef je ook geen BTW-nummer te hebben. Niet vergeten, die prestaties aan te geven bij de inkomstenbelastingen, hoewel ik eerlijk beken dat ik dit in het begin ook "vergat", zeker als de klant zich buiten Belgie bevond in een taalgebied, waar een taal werd gesproken, die de fiscus niet machtig was. Geen haan, die daar naar kraaide, want veel te kleine bedragen. Mucha suerte y con algo hay... See more
Zelfstandige in bijberoep: da's dus Belgisch? Ooit als gehoord van occasionele prestaties tot 5000 euro. Dan hoef je ook geen BTW-nummer te hebben. Niet vergeten, die prestaties aan te geven bij de inkomstenbelastingen, hoewel ik eerlijk beken dat ik dit in het begin ook "vergat", zeker als de klant zich buiten Belgie bevond in een taalgebied, waar een taal werd gesproken, die de fiscus niet machtig was. Geen haan, die daar naar kraaide, want veel te kleine bedragen. Mucha suerte y con algo hay que empezar.

[Bijgewerkt op 2008-02-10 13:45]
Collapse


 
swacinternation
swacinternation  Identity Verified
Belgium
Local time: 15:07
Dutch to English
+ ...
Occasionele vertaling Mar 4, 2008

hallo
lijkt me wel leuk om occasioneel een vertaling te doen... maar hoe factureer je dan aan 'je outsourcer'?
moet je dan ook naast bankrekening nummer, een iban en bic code hebben/doorgeven?
groetjes en succes! nog


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Starten als vertaler?






Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »
Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »