Zelfstandig in bijberoep in Belgie
Thread poster: Caroline Laurijssen
Caroline Laurijssen
Caroline Laurijssen
Local time: 09:55
Dutch to English
+ ...
Jun 21, 2008

Hallo iedereen,

Ik zou dolgraag als vertaler in bijberoep willen beginnen, maar zoals zovelen weet ik niet goed hoe er aan te beginnen qua adminsitratieve rompslomp

Ik ben ingeschreven als zelfstandige in bijberoep, nu is de vraag of ik ook een BTW nummer nodig heb. Ik zelf dacht van wel maar volgens de niet zo behupzame dame van het belastingskantoor zou dat niet nodig zijn?! Zelf vind ik het heel verda
... See more
Hallo iedereen,

Ik zou dolgraag als vertaler in bijberoep willen beginnen, maar zoals zovelen weet ik niet goed hoe er aan te beginnen qua adminsitratieve rompslomp

Ik ben ingeschreven als zelfstandige in bijberoep, nu is de vraag of ik ook een BTW nummer nodig heb. Ik zelf dacht van wel maar volgens de niet zo behupzame dame van het belastingskantoor zou dat niet nodig zijn?! Zelf vind ik het heel verdacht dat ik geen BTW nummer nodig zou hebben. Is er iemand die misschien in hetzelfde schuitje zit.

Moet ik verder nog iets anders doen qua administratieve rompslomp.

Alvast bedankt!
Collapse


 
Williamson
Williamson  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 08:55
Flemish to English
+ ...
Suc6 Jun 22, 2008

In België moet je geen BTW-nummer hebben als je minder dan 5000 euro omzet hebt per jaar en in het VK is dat £61.000.
Dus als je schat dat je omzet meer dan 5000 euro per jaar zal bedragen, btwnr.verplicht.
Zelfstandig vertaler in België:
Dus inschrijving in de K.B.O.-verplicht (centrale databank voor ondernemers, btwnummer volgt en de belastingen omdat je zelfstandige bent geworden zullen ook automatisch in je bus vallen), voorafbetaling van belastingen, voorafbetaling van
... See more
In België moet je geen BTW-nummer hebben als je minder dan 5000 euro omzet hebt per jaar en in het VK is dat £61.000.