Nieuwe (oude) scam?
Thread poster: Robert Rietvelt
Robert Rietvelt
Robert Rietvelt  Identity Verified
Local time: 21:33
Member (2006)
Spanish to Dutch
+ ...
Oct 6, 2015

Vanochtend werd ik gebeld door een bedrijf (met een geheim nummer) dat zich IPBNS noemde met de mededeling dat iemand mijn bedrijfsnaam had geclaimd onder de domeinextensie ".info" en of deze claim van mij afkomstig was (NEE) en of ik hiervan af wist (OOK NEE). Welnu, redding was nabij. De knaap bood mij aan om dit domein als eerste te claimen, maar ik moest dat wel telefonisch doen (en het liefste direct). Ik voelde "nattigheid".

Aangezien ik telefonisch niet op dit soort "aanbiedi
... See more
Vanochtend werd ik gebeld door een bedrijf (met een geheim nummer) dat zich IPBNS noemde met de mededeling dat iemand mijn bedrijfsnaam had geclaimd onder de domeinextensie ".info" en of deze claim van mij afkomstig was (NEE) en of ik hiervan af wist (OOK NEE). Welnu, redding was nabij. De knaap bood mij aan om dit domein als eerste te claimen, maar ik moest dat wel telefonisch doen (en het liefste direct). Ik voelde "nattigheid".

Aangezien ik telefonisch niet op dit soort "aanbiedingen" in ga, vroeg ik hem of hij mij deze informatie kon doorsturen per mail. Dat bleek niet mogelijk, bedrijfspolitiek (stel je voor dat iedereen ze gaat mailen). Wel vreemd, een provider/host die niet via het web te bereiken is? De reden dat hij telefonisch contact met mij opnam, moest ik zien als "service". Ik voelde "besodemieterij".

Service aan een voor hun totaal onbekend persoon, terwijl ze hun klant (degene die het domein zg. wilde claimen) dus in de kou lieten staan, wat ik hem ook heb gezegd. Dus heb ik hem aangeraden, als hij een echte service zou willen verlenen, om zijn klant te bellen en deze te vertellen dat hij geen gebruik kan maken van mijn bedrijfsnaam, omdat ik die heb geregistreerd. Kan een boel problemen voorkomen.

Ook dat was niet mogelijk, dan zou de baas boos worden (waarom is mij een raadsel) en bovendien wist de klant dit zelf ook wel (????, klaarblijkelijk niet, anders had hij wel een andere naam gekozen). Als ik het domein niet wilde claimen, moest hij het vandaag vrijgeven, maar zou er wel een notitie bijplaatsen. Ik voelde "pure scam".

Ik heb ze proberen te vinden op het web, maar helaas, onvindbaar, d.w.z. op deze link na:

http://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0202170472

Spreekt boekdelen, voorzichtig dus!
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Nieuwe (oude) scam?






Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »